Friday 25 October 2013

BIO VELOCITY SLEEP MATE - MIGRAIN

Di seluruh dunia, migrain menyerang 25% wanita dan 10% lelaki. Wanita dua sampai tiga kali lebih sering terkena migrain dibanding lelaki. Migrain kerap menyerang orang dewasa (umur antara 20 sampai 50 tahun) 

Migrain atau sering juga disebut sakit kepala atau pusing sebelah adalah kepala berdenyut yang kerapkali disertai mual, muntah. Pesakit biasanya sensitif terhadap cahaya, bunyi bising bahkan bau-bauan.Migrain biasanya menyerang sebelah kepala saja, kadang-kadang berpindah ke  sebelahnya, tetapi dapat mengenai kedua kepala sekaligus.Sering juga mereka juga boleh tahu yang mereka akan terkena serangan migrain, bila mereka nampak kerlipan cahaya, garis-garis bersilang atau hilang pandangan buat sementara.
Migrain kadang kala agak sukar tuk dibezakan dengan sakit kepala jenis lain. Sakit kepala akibat gangguan pada sinus atau akibat ketegangan otot leher mempunyai gejala yang hampir sama dengan gejala migrain. Migrain dapat timbul bersama penyakit lain misalnya asma dan depresi. Penyakit yang sangat berat, misalnya tumor atau infeksi, dapat juga menimbulkan gejala yang mirip migrain. Namun kejadian ini sangat jarang.
Migrain terbahagi kepada 2 jenis : -
  • Migrain Biasa : Migrain biasa ditandai dengan nyeri kepala berdenyut di salah satu sisi dengan intensitas yang sedang sampai berat dan semakin parah pada saat melakukan aktifitas. Migrain ini juga disertai mual, muntah, sensitif terhadap cahaya, suara, dan bau. Sakit kepala akan sembuh dalam 4 sampai 72 jam, sekalipun tidak diubati.
  • Migrain Klasik : Migrain klasik biasanya didahului oleh suatu gejala yang dinamakan aura, yang terjadi dalam 30 minit sebelum timbul migrain. Migrain klasik merupakan 30% dari semua migrain.

Sebab-sebab migrain adalah terlalu banyak seperti tekanan perasaan, keresahan, kurang makan atau tidur, terdedah kepada cahaya silau atau turun naik hormon semasa haid

Doktor-doktor percaya yang migrain adalah berpunca dari salur-salur darah di dalam kepala yang mengembang dan kemudian menguncup secara mengejut. Penemuan baru juga mengatakan ada ia adalah masalah keturunan (gene). Perubatan moden dapat mengurangkan kesakitan migrain dan juga mencegahnya. Ramai juga yang mendapati kaedah yang mengurangkan stres seperti biofeedback, mengendurkan otot-otot dan pernafasan perlahan-lahan juga bermanfaat.
*
*
*
******
Bio Velocity Sleep Mate - Penyelamat Migrain


TESTIMONI  : Pn Rima (26 Tahun )
                       Migrain yang Serius 

Testimoni seorang anggota polis dari Perak mengalami Migrain yang serius.Puan Rima yang baru berusia 26tahun mengalami migrain sejak 11 tahun yang lepas.....Dinding menjadi teman sejatinya ketika migrain menyerangnya dengan menghantuk kepala ke dinding tuk menghilangkan kesihatan....Alhamdulillah sejak diperkenalkan Bio Velocity Sleep Mate(BVSM) dan menggunakan dalam 5hari masalah magrain beransur pulih...Sehingga kini Puan Rima tidak lagi mengalami masalah migrain lagi....Alhamdulillah dengan Izin Allah swt...




Banyak syok Bio Velocity Sleep Mate ni...


Hanya gunakan semasa tidur anda akan merasai sendiri nikmatnya..

Jangan tunggu lagi untuk mendapatkan Bio Velocity Sleep Mate :


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...