Wednesday 20 November 2013

Bio Velocity Sleep Mate (BVSM) - Asma / Lelah

 Asma atau juga dikenali sebagai penyakit lelah merupakan sejenis penyakit saluran pernafasan yang kronik. Ia dicirikan dengan masalah pada sistem pernafasan yang berulang. Semasa bernafas, udara bebas keluar masuk ke dalam paru-paru. Bagaimanapun, semasa serangan asma berlaku, pernafasan menjadi sukar kerana berlaku pengecutan otot di sekeliling saluran pernafasan.Pada masa yang sama, selaput saluran pernafasan akan mengalami radang di mana kedua-dua unsur ini menyebabkan pesakit mengalami sesak nafas.



Gejala asma hanya dikaitkan dengan nafas berbunyi atau jika seseorang mengalami sesak nafas ketika melakukan aktiviti-aktiviti seperti menaiki tangga, bersenam atau berlari. Sebaliknya, jika pesakit asma kerap batuk sama ada ketika bercakap atau ketawa itu adalah gejala pertama keadaan asma mereka sudah tidak terkawal. Biasanya, batuk itu adalah jenis tanpa kahak.Asma yang tidak dirawat boleh mengakibatkan paru-paru menjadi keras dan tidak dapat berkembang dengan baik. Jika dibiarkan, keadaan ini boleh menyebabkan paru-paru kehilangan fungsinya.
  Menguji tahap asma Anda boleh mengesan sama ada asma anda terkawal atau sebaliknya dalam tempoh 30 saat dengan menjawab soalan-soalan berikut : -

  • Adakah anda batuk,nafas berbunyi atau sakit dada kerana asma selama 4 hari atau lebih dalam seminggu ?
  • Adakah anda batuk, nafas berbunyi atau sakit dada ketika anda terjaga pada waktu malam ?
  • Adakah anda berhenti melakukan senaman kerana asma dalam tempoh tiga bulan lalu ?
  • Adakah anda menggunakan ubat sedutan empat kali atau lebih dalam masa seminggu ?


    Jika jawapan anda `Ya' pada salah satu soalan atau lebih yang dinyatakan, penyakit asma anda adalah tidak terkawal.Berbincanglah dengan doktor anda secepat mungkin untuk memastikan asma anda tidak merebak.


*
*
*
******




Diserang penyakit asma selama 40 tahun sejak kecil. Hospital adalah tempat dituju apabila batuk dan sesak nafas. Kadangkala bantuan INHALER sekurang-kurangya 2 kali sehari. Pergerakan badan juga perlahan dan kurang stabil.              Mac 2013, dimasukkan wad selama 8 hari dan kemudiannya beliau diperkenalkan dengan BVSM. Semalaman tidur guna BVSM, keesokannya beliau muntah lendir. Hari ke-2 sampai hari ke-7 beliau mula segar dan sihat. Alhamdulillah sehingga kini beliau tidak lagi menggunakan inhaler. Bersyukur sangat dipertemukan produk Anugerah Allah ini. Kini beliau lebih cergas, berkeyakinan dan dapat meningkatkan kualiti hidup bersama keluarga tersayang.

  
   Beri kepercayaan dengan melihat sendiri demo produk secara percuma..Tak rugi untuk mencuba.. Memang nampak pelik dan tak logik apabila dengan menggunakan BVSM masalah kesihatan mampu dipulihkan dengan izin Allah S.W.T.. Rawatan yang terkini tanpa sebarang pil, minuman dan juga senaman… Hanya gunakan semasa tidur anda akan merasai sendiri nikmatnya..


Jangan tunggu lagi untuk mendapatkan Bio Velocity Sleep Mate :



                                    "MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATINYA"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...